Dijital Pazarlama Notları

0
698
Dijital Pazarlama Notları
Dijital Pazarlama Notları

Dijital Pazarlama Notları

Reklamlar gider değil, yatırımdır.
Hepimiz aynı fikirdeyse, asla kimse yeterince düşünmüyor anlama gelir. -Mevlana

Feysbuk Instagram Reklamları

Bölümler

• Genel Bakış (Reklam Özetleri)

• Kampanya (Reklam Ana Başlıkları)

• Reklam Setleri (Hedef Kitleler)

• Reklamlar (İçerik, Izahat, Görsel ve Video)

Pazarlama Araçları

• Bilinirlik

1 Marka Bilinirliği (Marka oluşturmak ve güçlendirmek)

2 Erişim (Minik işletmeler için)

• Değerlendirme

1 Trafik (Internet sayfası ziyaretçileri)

2 Etkileşim (Post beğen yada paylaş)

3 Uygulama Yüklemeleri (Uygulama indirme)

4 Video Görüntülemeleri (Videodan erişim almak)

5 Potansiyel Müşteriler Bulma (Biçim doldurtma email telefon v.s.)

6 Mesajlar (Messengerda reklam yayınlama)

• Dönüşüm

1 Dönüşümler (Pixel kullanabilir)

2 Katalog (Sitedeki ürünleri çekebilir + Pixel)

3 Mağaza ziyareti (Adres yakınındaki insanlara ulaşmak)
ERİŞİM – ETKİLEŞİM – DÖNÜŞÜM (!)

Pixel

Reklamlardan gelen müşterilerin sitemizde hangi sayfalarda dolaştıklarını takip edip bunu raporlandıran sistem.
– Reklam netice verileri

– Optimizasyon

– Benzer Hedef Kitle (Look a Like Audience)

– Tekrardan Hedefleme (Retargeting)

Hedef Kitle (Doğru ürünü, doğru kişinin karşısına çıkarmak)

Konum – Yaş ve Cinsiyet – İlgi Alanları – Bağlantılar – Sayfalar – Demografi – Eğitim Düzeyi

İş ünvanları – Sayfa Beğenmeleri – Konumlar – Hareketler v.s. Konum içinden satış yapabileceğiniz kişileri optimize edebilirsiniz. MEDYAN (Aritmetik dizinin ortasındaki sayı)

Burada detaylı hedefleme mühim. Hedef kitle istatistiklerinden ulaştığın sayfalar buraya eklenmiş olur. Hedef Kitle İstatistikleri kullanarak, müşterilerin beğendikleri sayfalarda reklamların çıkmasını sağlayabiliriz. Hedef kitleyi daralt seçeneğinden active credit card users seçeneği seçilirse hesabında kredi kartı ile satın alma icra eden kişilere reklamlar gösterilir. Üçe bir kuralı ile vereceğiniz reklam mevzusu ile ilgili en etkili üç sayfa detaylı hedeflemeye eklenmiş olur, dördüncü sayfa ilk üçten ayrı sütuna eklendiğinde hedef kitle daraltılır.

Reklam Alanı

Etkileşim reklamını bir görsel ile veriyorsak burada gösterim içi videolar, tavsiye edilen videolar ve süratli makaleler kapatılmalı. Bu biçim reklamları yalnızca akışlarda göstermek daha mantıklı.

Retargeting (Tekrardan Hedefleme)

İlk gelen ziyaretçinin alışveriş yapma oranı %3

Reklamın netice evreleri

1- Reklamı hazırlayıp müşterilerin dikkatini çekmek.

2- Müşterinin reklama tıklayıp siteye girmesini sağlamak.

3- Ürün beğenip sepete armasını sağlamak.

4- Ödeme bilgilerini girip, satın almasını sağlamak.

Sepete alınan ürünü satın almayan oranı %9

Sepete atılan ürün niçin satın alınmaz?

Yüksek kargo tutarı %44

Ürün almaya hazır hissetmeyen %41

Ürün fiyatı yüksek %25
Ürün yorumları %38 için oldukca mühim, %2 si için asla mühim değil.

Araçlar – Hedef Kitleler – Hususi Hedef Kitle Oluştur. Buradan satın alan dosyası üstünden mailleri yükleyerek retargeting yapabiliriz.

Genel anlamda müşteriler 4. ziyaretlerinde siteden ürün alıyorlar.

Bilinirlik – Erişim menüsünden satın alan kitlesine kaç günde bir reklam vizyonu yapılmasını ayarlayabiliyoruz.
Video görüntülemelerinde ilk 10 saniyeyi izleyenleri tekrardan hedefleyip erişim reklamı çıkabiliriz.

Benzer Hedef Kitle (Look a Like Audience)

Müşterilerinize benzer kişilere reklam göstererek satış yapmanızı elde eden suni zeka platformu.
Araçlar – Hedef Kitleler – Hedef Kitle Oluştur – Benzer Hedef Kitle
Feysbuk Sayfası yada Elimizdeki Alan kişi Kitlesi (Email yada eski rekalmalardaki veriler) kullanılabilir. Hedef kitle büyüklüğü %1 daha makul.

• Benzer hedef kitle oluşturabilmek için o ülkeden minimum 100 satın alan verisi olması gerek.

• Pixel kullanmıyorsanız, kaynak hedef kitlenizdeki müşteriler benzer hedef kitlelerinizin haricinde tutulur.

• Reklam setinde birden fazla hedef kitle kullanılabilir.

• Benzer hedef kitlelerinizde hedefleme yapmak istediğiniz ülkelerden müşterilerin bulunması gerekmiyor.

Feysbuk Business Manager

Burada İşletme ayarlarının içindeki Custom Conversions (Hususi Dönüşüm) sekmesi oldukca mühim. Burada oluşturduğumuz hususi dönüşümlere bir reklam hesabı atayıp bu verileri retargeting ve look a like audience ile kullanabiliriz.

Stratejiler
İlk reklam verirken Değerlendirme – Etkileşim kullanıyoruz.

• Hedef kitle araştırması yap.

• Reklam içerikleri hazırla.

• Hazırladığın hedef kitleyi Etkileşim reklamıyla 3 gün süresince yayımla.

• Başarıya ulaşmış olanları al, başarısız olanları sil.

• Dönüşümler reklam türü ile İçerik Görüntüleme olarak başlat.

• Eğer başarılıysa Sepete Eklemeye dönüştür.

• Başarısızları sil.

• Eğer başarılıysa Purchase dönüştür.

Reklamın hangi cihazlarda gösterile bileceğini seçebiliyoruz.

Reklamları görmesini istemediğiniz kişilere sıralama oluşturup bu listeyi facebooka yükleyebiliyoruz.

Reklam Optimizasyonları
Kontrol metrikleri ve reklam kontrol neticeleri

Reklam yöneticisinde, sütunları özelleştir diyoruz.
CPM (1000 Izlenme başına ücret)

CPC (Bağlantı tıklaması başına ücret)

Tekil bağlantı tıklamaları

Tekil bağlantı tıklamaları başına ücret

İnternet sitesi alışverişleri

İnternet sitesi alışverişi başına ücret

Senaryo stratejisi:

• Etkileşim reklamı aç üç gün süresince açık bırak

• Saat 12 de başlangıç

• 1. Gün 6 $ 4 tekil bağlantı tıklaması var ise devam et

• 2. Gün 12 $ 10 tekil bağlantı yada 1 satış var ise devam et

• 3. Gün 18 $ 1 yada daha çok satış var ise devam et

• 4. Gün 24 $ satış var ise Dönüşüm (İçerik Görüntüleme) reklamlarına çevirebiliriz.

• Kardaysan bütçeni 10 $ artır.

• CPM düşüşteyse hem etkileşim hem de dönüşüm i-g duplicate edilebilir.

• CPM yükseliyorsa etkileşim durdurulur, dönüşüm i-g devam eder.

• CPM 5$ ın altında olmalı

• CPC 1$ ın altında olmalı

• Tekil baplantı tıklamaları 4 ve üstü ve tık başına 1$ ın altında olmalı

• İnternet sitesi alışverişlerinde karda iseniz bütçe ikiye katlanarak devam eder.

• Bu strateji ile haftalık minimum 15-25 satış averaj ise 50-100 satış hedeflenmeli.

BANNED Reklam hesapları niçin kapatılır?

1) Orantısız reklam bütçesi çoğaltmak, günlük en fazla iki kat artmalı.

2) Doğru Kredi Kartı kullanımı, feysbuk hesabınız ile kart sahibi aynı olmalı.

3) Feysbuk reklam ilkelerine uymamak, yasadışı kullanımlar.

4) Feysbuk hizmet koşullarının ihlali.

5) Reklam açıklamalarında yasadışı kelimeler kullanmak.

6) Reklam görselinin verilen reklam ile alakadar olmaması.

7) Reklam verenlerden yakınma almak, en mühim sebeptir.

Feysbuk algoritmasının izin verdiği aralık haricinde hareketlilik tespit eden botlar, hesapları banlar. Bunun için en etkili çözüm reklam hesaplarına Business Manager ile birden fazla yönetici atamak olacaktır.

Ek olarak reklam verilirken bir platforma bağlı kalmamak gerekir. Feysbuk, instagram platformalarının yanı sıra, Google, Youtube, Pinterest ve Twitter platformlarında reklam stratejileri oluşturmalıdır.

Kapatılan hesapların açtırılması için Feysbuk supporttan yazışma kurulabilir. Feysbuk’un sizden istediği belgeleri göndermeniz durumunda hesabınız yine etken olabilir.

HD Reklam Görselleri Iyi mi Hazırlanmış olur?
Reklam hazırlarken kesinlikle Photoshop bilgisi olmalı yada bilgisi olan kişiler ile çalışılmalı. Görsel hazırlarken yazı oranı, toplam görselin en fazla %20’si olabilir. Görsellerde kullanılan resimleri bölgeleri ve renkleri önemlidir.

Parasız Görsel Bulacağımız Siteler:
www.pexels.com

www.pixabay.com

www.wallhaven.com

www.pngtree.com ücrestsiz üyeliklerde günde iki download yapabiliyoruz.

www.freepik.com sol üst köşesinde premium yazan resimler ücretlidir.

www.graphicex.com resimler üstünde yazı editlemeleri yapılabiliyor.

www.vecteezy.com

www.vectorportal.com

Facebook Reklam Klavuzunda görsel bölümünü inceleyiniz:
https://www.facebook.com/business/ads-guide/image

Hazırlamış olduğumuz resimlerin yazı oranlarını buradan kontrol edebiliriz:

https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Reklam Metni

Facebook ve Instagram platformundan size ulaşacak müşterilerin dikkat süresi 3 saniyedir. Bu 3 saniye içinde onları ikna etmek için ürününüzü kısa ve vurucu sloganlarla onlara sunmalısınız. Hedef kitlene ruhsal olarak dokun ve onu seçim hayata geçirmeye zorla.
İşte Fırsat – Hala Duymadın mı? – Fırsatı Kaçırma
Müşterilerinin beyninde challenge yapmalarını sağla!

Dikkatinizi Çekebilir;  Bakıp uzaklara dalmak Halil Bekar

Vaat – Karşılık – Kanıt
Satın alma duygusal bir vakadır.

Müşterinin üründen yada markadan etkilenmesi gerekir.

Duygusallık – İçgüdüsellik – Rasyonellik.

Potansiyel Alan kişi Bulma (Feysbuk Lead Ads)

Feysbuk ve instagram reklamları üstünden tıklayan müşterilerin biçim ile email telefon yada v.s. bilgilerini alıp, direkt indirebilir yada bir crm e bağlayabilirsiniz.
Reklam oluştur – Değerlendirme – Potansiyel Alan kişi Bulma
Şart ve şartları kabul et

Ve formu oluştur, reklamını ver.

CRM Customer Relationship Management – Alan kişi İlişkileri Yönetimi

Facebook reklam datalarını 90 gün tutuyor.

Bu tarz şeyleri bilgisayarımıza dönemsel olarak indirmemiz gerekiyor.

Kayıtlı Formlara Erişme:

Business Manager – Sayfayı Tıkla – Yayınlama Araçları – Potansiyel Alan kişi Formları.

Aynı yerde Potansiyel satın alan kurulumu – CRM Sağlayıcı – Gmail ile kurulum yapabilirsiniz.

Zapier ile eklenen formları mail atabilirsiniz, Excele ekleyebilirsiniz, Elasticmail’e entegre edebilirsiniz.
Retargeting: Araçlar – Hedef Kitle – Hususi Hedef Kitle – Etkileşim – Potansiyel Alan kişi Bulma

ve buradan hangisine retargeting yapmak istiyorsanız o biçim yada formları seçebiliyorsunuz.

Instagram Reklamları

Reklamlar Instagram uygulamasından değil, Business Manager’dan verilmelidir.

İşletme ayarlarından Instagram hesabı ekleyip, Reklam Hesabı ata demeliyiz.

Reklam Klavuzu için: https://www.facebook.com/business/ads-guide

Facebook Katalog Reklamları

İşletme Ayarları – Katalog – Yeni Bir Katalog Oluştur.

Hususi Dönüşümler (Custom Convercions)

İşletme Ayarları – Custom Convercions – Ekle – Yeni Bir Custom – Pixel seç.

Dönüşüm Reklamı (Conversion)
Bu reklam türünde pixelimizde veri olması gerek, kısaca minimum birkaç satış olması gerekiyor.

Pixelde kafi veri yoksa, sepete ekle yada içerik görüntülemeden adım atmak daha mantıklı.

Ilkin sepete ekleme pixeli ile veriler çoğaltılır, sonrasında alışveriş pixeli ile satışları artırabiliriz.

Başarıya ulaşmış Reklam Metni

• Sattığınız ürün yada hizmette uzman olun.

• Hedef kitlenizi kısaca müşterilerinizi iyi tanıyın.

• Metindeki ilk cümle ikinci cümleyi okutmalı.

• Korkmadan metni yazın, muhteşem olmaya çabalamayın.

• Düzeltme yapın, kesinlikle metni yazdıktan sonrasında yine okuyun.

• Birkaç gün metinle ilgili asla birşey yapmayın.

• Son düzeltmeleri yapın ve yayımlayın.

P.Ü.Ç.K.T.Y. Sorun – Üstüne git – Çözüm – Kanıt – Teklif – Cevap
Sorun çözme, müşterinin isteklerini karşılamak.
Üstüne gitme, problemin tanımını yapmak.

Çözüm sunmak, farkımızın ne işe yaradığını göstermek.

Kanıt evresi, ürünlerinizi deneyimleyen müşterilerinizin kıvanç yorumları.

Teklif vermek, müşterinin ihtiyacını belirleyip, maliyetini bildirmek.

Cevap vermek, SSS Müşterinin kafasındaki sorulara yanıt vermek.

Hususi Hedef Kitleleri

Menü – Varlıklar – Hedef Kitle, burada varlık kütüphanesine giriyoruz ve hususi hedef kitle sekmesine tıklıyoruz.

• İnternet sitesi trafiği (Pixel verilerini süzme)

• Alan kişi dosyaları (Mail pazarlama yaptığınız müşterilerinize reklam verilebilir)

• Uygulama hareketleri (Uygulama indiren müşterilere reklam verilebilir)

• Çevrim dışı hareketler (Fizyolojik mağazalar için)

Feysbuk Kaynakları

• Video (Video reklamlarında süzme)

• Instagram işletme profili (Instagram reklamlarından elde edilmiş verileri süzme)

• Potansiyel satın alan formu (Açan, açan göndermeyen, açan gönderen)

• Etkinlikler (Etkinlik reklamlarını süzme)

• Süratli tecrübe

• Feysbuk sayfası (Sayfa eventlerini süzme)

Teklif Stratejileri (Manuel Bidding)

• Ücret üst sınırı

• Teklif üst sınırı

• Hedef ücret

Facebook teklif stratejileri, bütçeniz yada hedefleriniz doğrultusunda maksimum verimi sağlamaya çalışan optimizasyon biçimidir. Facebook’da hedefimiz doğrultusunda teklif stratejilerini belirlemeniz gerekiyor. Dönüşüm maliyeti düşürmek istiyorsak bunu göz önünde bulundurarak Hedef Ücret stratejisi ile lead maliyeti minimum seviyede tutmak istiyorsak En Düşük Ücret stratejisini kullanabiliriz. Bir teklif , hedef kitlenizdeki birinden istediğiniz sonucu elde etmek için ne ödemek istediğinizi gösterir. Sadece, teklifiniz seçtiğiniz optimizasyon etkinliğinin maliyeti değildir. Bir sonucun maliyetini direkt denetlemek istiyorsanız, o vakit maliyet sınırını yada hedef maliyeti kullanın.

En Düşük Ücret
En düşük tutara en fazla sayıda potansiyel satın alan elde etmenize destek olan optimizasyon biçimidir. Bütçenizi en iyi ve en verimli şekilde harcamak istiyorsanız En Düşük Ücret teklif stratejisini tercih edebilirsiniz. Kampanyalarınız bu teklif stratejisi ile en düşük ücretler ile netice verir. Bu teklif stratejisi, hedef kitlenizin ne kadar bir eylemin sizin için kıymetli olduğu hakkında hiçbir fikriniz yoksa ve KPI’larınıza ulaşmak ve bütçenizi harcamak için lüzumlu düzeltmeleri iyi mi yapacağınızdan güvenilir değilseniz idealdir.

Teklif Üst Sınırı
Maliyeti denetlemek ve bu teklifte mümkün olduğunca fazla kullanıcıya ulaşmak için açık artırmalar içinde bir maksimum teklif belirleyebilirsiniz.Ücret üst sınırı yerine teklif üst sınırını, bir tek aldığınız optimizasyon olaylarının her biri üstünde sıkı denetim sahibi olmanızı gerektiren durumlarda kullanabilirsiniz.

Maliyet sınırı
Maliyet verimliliğini en üst düzeye çıkartmak için bu teklif stratejisini kullanabilirsiniz. Edinme Başı Maliyetini belirleyip dönüşümleri hedeflediğiniz tutarda getirme imkanı yaratabilirsiniz. Reklam setleriniz öğrenme aşamasını tamamladıktan sonrasında bu teklif stratejisini kullanmanız doğru bir karar olacaktır.

Hedef Ücret
Bu teklif stratejisi yalnızca dönüşümler için optimize etmenize olanak elde eden kampanya hedefleri için kullanılabilir. Hedef Ücret ile maksimun dönüşüm elde edebilirsiniz. Kampanyanızın son 30 günlük netice başı maliyetine bakarak bir hedef ücret belirlemeniz teklif stratejisinin doğru çalışmasını sağlar. Reklam setleriniz öğrenme aşamasını tamamladıktan sonrasında Hedef Ücret teklif stratejisini kullanmanız kampanyanın sıhhatli çalışmasına niçin olur. Hedef Ücret teklif stratejisi dönüşümler, katalog ve potansiyel müşteriler bulma kampanyasında geçerlidir. Hedef Tutarı ortalamanın altında verirseniz kampanyalarınız kafi erişimi almayıp performans göstermeyebilir. Bu yüzden hedef tutarı doğru bir halde belirlemeniz gerekiyor.

En Yüksek Kıymet
Katalog ve dönüşüm kampanyalarınız için En Yüksek Kıymet stratejisi sizler için uygun olabilir. Reklam harcamalarından kazandığınız geliri (ROAS) arttırmak için bu teklif stratejisini tercih edebilirsiniz. Belirlediğiniz dönüşüm aralığına nazaran mesela; bir kullanıcı reklamı tıklayıp 1 yada 7 gün içinde alışveriş icra eden kişilerin dönüşüm kıymetini en üst düzeye çıkarmaya çalışan bir teklif stratejisi biçimidir.

1) Uygun minimum ROAS teklifini belirlemek için, yakın zamandaki geçmiş averaj ROAS’ı referans olarak kullanın ve hedef olarak değil, bir referans noktası olduğundan% 20 düşürün.

2) Başvuruda bulunmak için geçmiş bir ROAS yoksa, son olarak averaj satın alma kıymetini yada işletmeler / geçmiş averaj EBM tarafınca tanımlandığı şekilde kullanın. Bu averajlar, minimum ROAS kampanyasıyla karşılaştırılabilir bir kampanyaya dayanmalı ve averaj kıymet seçilen dönüşüm penceresine nazaran belirlenmelidir.

3) Mesela, 1 günlük bir dönüşüm penceresi seçerseniz, 1 günlük averaj kullanın. 7 günlük bir dönüşüm penceresi kullanıyorsanız, 7 günlük bir averaj kullanın.

4) Daha çok dönüşüm elde etmek için daha düşük bir ROAS eşiğiyle başlayın, kârlılığı ve ölçeği en üst düzeye çıkarmak için vakit içinde teklifi artırma hususi durumunu koruyacaksınız.

5) Minimum ROAS değerinizi oldukca yükseğe ayarlamak, en yüksek değere ayarlanmış Kıymet Optimizasyonu kampanyalarının yanı sıra ölçeklendirme ve gerçekleştirme kabiliyetinizi de engeller.

Ücret Üst Sınırı
Ücret üst sınırı, optimizasyon vakası başına istediğiniz tutarı bizlere direkt belirtiriz. Bu da, vaka başına averaj ücretinizi istediğiniz ücrette yada bu ücretin altında tutmayı hedeflerken maksimum sayıda dönüşüm sunmamızı sağlar.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz